Wednesday, February 24, 2010

cacut world! hak3

"dunia dunia jugak, akhirat jagan lupa". anda pasti ingat siapakah gerangan yang menuturkan kata-kata hikmat tersebut bukan? bukan. haha.

tit(tekan remote control bukak tibi). "kerajaan hari ini menggesa supaya bla...bla...bla..."(sambil ada orang buat isyarat2 dekat screen bawah). bosan. tukar tibi dua. "leha leha, jom kite kawen lari dekat taiwan" "jom2, lautan api sanggup ku renangi auww" (drama melayu). bosan. tukar tibi tiga. "ting ting ting ting(err..rentak2 dia tuh. pepandaila nyanyi seniri. masa nih time raya. keluar pulak iklan kemeriahan berhari raya. ada lak tagline dia kat bawah tuh). "dalam kemeriahan ada kesyukuran".

yezzaa..hari tuh kan aku g satu kelas nih. tak ingat kelas apa. aqidah kot. pesatuan-pesatuan sini selalu buat kelas. contoh kelas aqidah ke, feqah ke, ekonomi ke, untuk budak-budak melayu. tenaga pengajarnya ada orang arab and ada orang melayu. ok mungkin info ini anda tak nak tahu pun kan? takpe nak tulis jugak. aku g kelas aqidah masa tu. yang mengajar nya ada sorang ustaz tu. melayu. best. baiklah ini bukan point nya. weh cacut, ape kes? dah perenggan ketiga melalut lagi? yela2 nak tulis la ni. haha cakap sorang2 macam kesian je aku nih kan? har3 takpe2, tak dose :p

ustaz tu cakap(ni saje ustaz tu cakap2,sebagai selingan. bukanlah kitorang belajar tentang pengucap kata tersebut kawen dengan ekin. har3), patutnya, sebenarnya, bukan dunia-dunia jugak akhirat jangan lupa. tapi patutnya, "akhirat akhirat jugak dunia jangan lupa". betoi dak? siapa sokong angkat tangan. sebabnye, kita dok kat dunia ni sepatutnya bukanlah mengejar dunia akan tetapi mengejar akhirat yang kekal abadi ewah! jadinya, dalam kesibukan kita mengejar akhirat tersebut yang kita tak tahu bilakah masa kita akan tiba (T__T),janganlah dilupakan dan ditinggalkan terus yang dunia itu. got it? gud!

yang keduanya pulak, tentang iklan hari raya tuh. dalam kemeriahan ada kesyukuran. sebenarnya "dalam kesyukuran ada kemeriahan". betoi dak? siapa sokong angkat jemuran hujan dah turun haha tak kelakar. sebabnya kan, kita ni sambut hari raya mestilah sentiasa dalam keadaan atau perasaan bersyukur. dan dalam pada kita beryukur tu, jangan lah lupa nak bermeriah2 sikit main bnga api ke makan lemang ke pau duit raya ke kan. err...aku tak tahu lah korang paham ke dok amende yang aku cuba sampaikan nih tapi anggap saja lah anda faham. haha. sesiapa nak munaqashah tinggalkan di ruangan komen. tidak mahu tidak mengapa. boleh keluar ikut pintu belakang. hehe gurau2. yg kek mesia selamat mensetadi, yang kek mosir cuti2 jangan tido yo kehkehkeh, yang kek joden tongah koleh jangan nak ponteng yo, yang kek purdue dah naik koleh ghajin2 blaja, yang kek india jangan ngorat2(?!) yang kek manun2 laie selamat berselamat. hwa3 wallahua'lam :)

p/s : bengkel vespa jobot dah maju siot. siap ad 'minum2' nuffnang free lagik! :p


http://www.emocutez.com

3 comments:

Anonymous said...

cacut x2..macam nenek tua merepek..hak3

cacut said...

yoko? kalo ko xdpt manfaat dr tulisan tersebut jgn bc. mudah kn? :)

vespa jobot said...

hahaha..
jemput la klik2 nuffnang kt blog vespa jobot cacut..