Friday, January 22, 2010

Promosi!! Minyak Gamat ade jual di sini..

Salam..petama-tamanya gua rase lu orang mst bengang n bosan bile lawat belog ni takde ape nk bace..takde input langung..menghabehkan boreh cap rambutan super 5 je kan..ok..ok..kali ni gua nk citer..nk kongsi sesuatu dgn korang..yg akan buat korang berpikir sejenak..no..no..gua bkn nk bg teka-teki atau soklan qawaid kt korang..nk suh korang setelkan Sudoku pon bkn..Gua nk bincangkan ke mana hala tuju seorang pelajar muslim..haha..lu kena beb..!!gua bkn nk citer psl tu jgk..hala tuju gua pon samar2 je..ok..ok..kali ni gua serius..

Kdg2 gua pkir gak..zaman kite sekolah dlu berbeza ke dgn skang..maksud gua bkn dr segi gaya pembelajaran..silibus pembelajaran..maksud gua dr segi gaya idup diorg di asrama n term2 dlu masih wujudkah di bibir diorg..

Ok..skang kite lihat n pkirkan..

1)Bilik dobi kt musolla tu..kite panggil 'white house'..gua ingat bdk skang dh panggil bilik mesin basuh la..
2)satu cawan utk satu asrama..time kite dlu kt mat'am ade sebijik je cawan..berebut nk pkai..pkai tak pulang mst kene tumbuk smpai terabur gigi..haha..gua rase bdk skang sume dh ade cawan masing2..takyah nk 'after'2 lagik..haha!
3)Zaman kite dulu pnuh challanging..merangkak bwh pagar..lompat pagar..men lari2 dgn warden..sbb nk carik mkn kt luar..bdk skang gua rase term 'fly' pon die tak tau kot..
4)wujudkah lagi term2 len spt kueh kentut, mee julap dan segala mcm term yg len?
5)mcm mane dgn roti warisan di koop?..ade jual lg x?
6)aruz bi lubnan?eh..bi laban..
7)adakah maktabah masih lg jd bilik tidur bdk laki di kala prep ptg?
8)haha..ni paling legend..moto SS2 cik anim ade lagik tak?
9)Port lepak sambil berasap spt di 'Stongah' n 'Ujung Dunio'..dah tukar name ke atau tmpt tu skang dh jd tapak perkhemahan bdk2 pengakap..
10)Adakah lagi aktiviti perkhemahan bersama askar2 sipahi di ceruk utan bg bdk yg bermasalah?

Ape pon yg lu org pkir gua konpem lu mst tersenyum bile teringat bnd2 ni sume..dun worry..nak rase ke bnd ni lagi?nk lalui lagik? jom ikut gua dftar i'dadi satu tahun dpn..hahaha!

Blah!

1 comment:

HuMaiRA IMTIYAZ said...

mahu daftar semula ???
mahu2...
nak jadi budak skema plak.
gagaga...
kenangan2..terlalu banyak
suka duka.tangis ketawa.
aish...
kenangan terindah :))