Saturday, December 26, 2009

Aku ade cerita

Aku ade cerita,
Yg gemok,yg kurus,yg tinggi,yg pendek,
yg hitam,yg putih,yg wangi yg,yg busuk,
Salam,hello,hai dan segala mcm salam perkenalan..

Aku ade cerita,
dulu hingus-hingusan,
sekarang ade wawasan.
dulu otak tepu,
sekarang ade ilmu.

Aku ade cerita,
taknak dengar buat bisu,
taknak ckp buat tuli,
taknak lihat jgn bersuara,
taknak bersuara jgn bukak mata.

Aku ade cerita,
bila berborak serupa kompang,
bila mengaji tertempang-tempang.
bila belajar ternganga-nganga,
bila bermain tak ingat dunia.

Aku ade cerita,
Pak Cik Tramco ade Coklat Panas yg lazat lg enak,
Pak Mat Tempe ade Kedai Kopi yg kian sesak,
Aku takde ape-ape.
takde rupa utk dijaja,
takde duit utk dibelanja,
takde karya agung utk dijulang,
Yg ade hanya Bengkel Vespa Jobot yg lusuh lagi usang.

Aku ade cerita,
bukan cereka,bukan seloka,
cerita penglipura durjana,
takde cerita buat cerita.

Aku ade cerita,
taknak baca jgn campak,
dah baca jgn gelak.

Ini punya cerita,
Tentang aku,aku dan aku.

Aku ade cerita,
Yg gemok,yg kurus,yg tinggi,yg pendek,
yg hitam,yg putih,yg wangi yg,yg busuk,
Babai,selamat tinggal,chow dan segala mcm salam perpisahan.

No comments: